سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

102/4/29
10:35 ع

 

به نام خدا

شیر فلوتر کنترل شناور سایز 4/3 اینچ

انواع شیر فلوتر (شیر کنترل سطح آب مخازن)

·        شیر فلوتر با پایلوت انطباقی

در این نوع شیر ، سطح آب داخل مخزن همواره ثابت نگه داشته می شود به عبارت دیگر به هر میزان که از این مخزن برداشت شود شیر معادل همان مقدار حجم آب را وارد مخرن می نماید و در نتیجه سطح آب داخل مخزن همواره بدون تغییر و ثابت می ماند . این شیرها بیشتر برای مخازن ذخیره کوچک یا مخازن متعادل کننده ( مخزن فشارشکن) مورد استفاده قرار می گیرد .

·        شیر فلوتر با پایلوت قطع و وصل

عملکرد این شیر جهت کنترل سطح آب داخل مخزن بین محدوده حداقل و حداکثر تنظیم شده می باشد و برای مخازن ذخیره بزرگ کاربرد دارد . در این نوع شیرها سطح آب داخل مخزن بین یک حداقل و حداکثر متغیر است  ، با این توضیح که زمانیکه سطح آب داخل مخزن به نقطه حداکثر تعریف شده می رسد پایلوت فرمان بسته شدن و قطع جریان را به شیر می دهد . با برداشت از مخزن سطح آب داخل مخزن به تدریج کم ،ولی شیر کماکان بسته است تا زمانیکه سطح آب به نقطه حداقل تعریف شده می رسد در این حالت پایلوت شیر فرمان باز شدن را صادر کرده و شیر اصلی باز می شود . پایلوت اجازه می دهد شیر آنقدر باز بماند تا سطح آب به نقطه حداکثر تعریف شده برسد، در این زمان مجددا فرمان بسته شدن به شیر صادر می شود این سیکل دائما در حال تکرار است .

·        شیر فلوتر با پایلوت قطع و وصل برقی

عملکرد این شیر دقیقا مانند شیر قطع و وصل است فقط برای شیر قطع و وصل از یک سنسور سطح آب و یک شیر برقی به جای پایلوت در مدار فرمان استفاده شده است.

·        شیر فلوتر با پایلوت ارتفاعی

در این نوع شیر ، سطح آب داخل مخزن به کمک یک تجهیز خاص و دقیق فشار متناظر با ارتفاع ستون مایع درون مخزن کنترل می شود .پایلوت این شیر بر اساس تغییرات فشار متناظر با ستون آب داخل مخزن عمل می کند به این صورت که با کاهش فشار متناظر آب در مخزن پایلوت مقدار گشودگی شیر را افزایش داده تا ارتفاع آب در مخزن افزایش پیدا کند با بالا رفتن ارتفاع آب در مخزن و افزایش فشار متناظر پایلوت به شیر اصلی فرمان کاهش مقدار گشودگی را صادر می کند این عمل به صورت پیوسته انجام می شود . نصب این شیر بایستی حتما از پایین مخزن باشد.

 

ویژگی فلوتر

شیرهای فلوتر قطع و وصل چیست؟

شیر فلوتر ballcock     جزء شیرهای کنترل اتوماتیک(شیر کنترل سطح آب مخزن)  محسوب می شود که به منظور قطع و وصل و کنترل جریان فشار مورد استفاده قرار می گیرند. شیر فلوتر کنترل شناور سایز 4/3 اینچ آرساو، شیرهای ویژه ای هستند که دارای محرک هایی می باشند که می توانند توسط سنسورهای دما یا جریان کنترل شوند. برای کنترل دقیق جریان، می توان شیرها را به صورت باز، بسته یا هر جای دیگری تنظیم کرد. سوپاپ ها توسط سیگنال های الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی از سنسورها کنترل می شوند.

شیر کنترل شناور خودکار، نصب شده در ورودی مخزن، اجازه می دهد تا سطح آب را ثابت نگه دارد.

اکثر شیرها زمانی که سطح مایع در حال افزایش است، بسته می شوند. اما این می تواند در شیرهای صنعتی معکوس شود. شیر در سمت مخزن بالاتر از سطح مایع نصب شده است تا امکان تعمیر و نگهداری بدون تخلیه مخزن فراهم شود.

شیر فلوتر از نوع دیـافراگمـی و مجهـز به مدار فرمان و پایـلوت است که با انرژی هیدرولیک سیال عبوری از شیر کنترل می گردد و به منظور تنظیم سطح آب مخزن در یک محدوده حداقل و حداکثر یا ثابت نگه داشتن ارتفاع تعریف شده ی سطح آب در مخازن طراحی و تولید می گردد.

محدوده کاربرد شیر فلوتر

مناسب برای آب خام و آب آشامیدنی تا حداکثر دمای 70 درجه سانتیگراد می باشد.

توضیحات: وجود املاح و ذرات زیاد در آب باعث ایجاد رسوب در لوله های مدار فرمان و اختلال در عملکرد شیر می گـردد. بنـابراین در چنین شرایطی نصب صافی قبل از شیر و همچنین بازبینی و سرویس متداوم صافی مدار فرمان توصیه می گردد.

  جهت عملکرد مناسب شیر فلوتر، لزوما حداقل اختلاف فشار 5 متر ستون آب (معـادل 0.5 بـار) بـین فشار ورودی و خروجـی مـورد نیـاز می باشد.

 در زمان تعیین سایز شیرهای کنترل اتوماتیک سایز خط لوله نقش چندان مهمی ندارد بلکه حداقل و حداکثر دبی عبوری سیال ملاک اصلی انتخاب سایز شیر می باشد.

ا

1.        کنترل سطح مایعات با مقاومت متغیر

2.        تنظیم دستگاه براساس مقاومت مایع به وسیله پیچ قابل تنظیم

3.        تنظیم زمان قطع و وصل رله به وسیله پیچ قابل تنظیم بین 1تا10ثانیه

4.        دارای 4عدد LED ) چراغ )برای نمایش وجود برق شبکه ، وصل رله و نمایش حد بالا و پایین

5.        قابلیت نصب ساده و آسان روی ریل و سطوح دیگر

6.        استفاده از پیچ گوشتی مخصوص برای تنظیم به منظور جلوگیری از دخالت افراد متفرقه

7.        دارای سنسورهای استاندارد ومنحصربه فرد

شایع ترین کاربرد فلوتر در توالت های استاندارد خانگی می باشد. فلوتر در داخل مخزن ذخیره پشت توالت قرار می گیرد، اکثر مدل ها دارای یک شناور بالونی شکل که به ساقه متصل است، می باشند. هنگامی که توالت آب را پر فشار می ریزد و آب آزاد می شود. شناور سقوط می کند و شیر فعال و باز است، مخزن دوباره پر می شود و شیر بسته می شود.

اجزا فلوتر و کاربرد آن

فلوتر در محل مخزن آب ذخیره به کار برده می شود . دارای سه بخش اصلی است:

1.        شیر

2.        استم

3.        بخش شناور

شیر، مسیر جریان آب از لوله را زمانی که استم بالا می آید و آب بندی کاملی را ایجاد می کند را می بندد. استم شیر را به قسمت شناور متصل می کند. در برخی از کاربرد ها استم جهت تنظیم هنگامی که آب بسته است، به کار برده می شود.

شناور معمولا گرد و پر شده از هوا می باشد. هوای داخل این شناور محبوس و به ساقه متصل است. با توجه به هوای گیر افتاده در شناور، دستگاه دارای نیروی بویانسی یا شناوری می باشد و در سطح آب شناور باقی می ماند. زمانی که جریان آب از مخزن آزاد می شود، شناور سقوط می کند و شیر را باز می کند.

شیر تا زمانی که شناور به سطح از پیش تعیین شده با افزایش میزان آب برسد، باز است و پس از رسیدن به آن سطح بسته می شود.

فلوتر یا شناور آب در سیستم های آبرسانی که پمپ آب وجود دارد، برای قطع و وصل کردن پمپاژ آب استفاده می‌شود و کارکرد ساده ای دارد. قطعه شناوری بر سر فلوتر متصل شده است که معمولا مانند توپ پلاستیکی است و به قدری سبک است (چگالی کمتری از آب دارد) که با بالا آمدن سطح آب بر روی آن شناور مانده و موجب قطع شدن جریان میگردد، به همین دلیل اصطلاح شناور یا فلوتر به این شیر ها اطلاق می شود. در صورت نبود فلوتر یا شناور، مخزن کولر آبی پر شده و از کفشور آن به بیرون می‌ریزد و به هدر می‌رود. شناورها بسته به نوع فلوتر و یا خود شناور به روش های متفاوتی تنظیم می شوند: برخی از آنها با اختصاص شیاری در کناره فلوتر و با چرخاندن آن تنظیم می شوند، برخی که دارای میله نگهدارنده و یا اهرم شناور هستند، کافی است آنرا کمی خم کنید، و در برخی دیگر از فلوتر ها با پیچ تنظیم میتوان سطح آب و زمان بسته شدن آب راتنظیم نمود.

 

آیا فلوتر یک جزء ضروری است؟

قطعا مهم‌ترین وظیفه فلوتر جلوگیری از بدون آب کار کردن پمپ و به دنبال آن جلوگیری از سوختن الکتروموتور در اثر داغ کردن شدید است، اما اهمیت فلوتر زمانی بالاتر می رود که بخواهید از آن برای اتوماتیک کردن پمپ در مخازنی که دائما پر و خالی می شوند استفاده کنید؛ زیرا در این مصارف اگر کاربر بخواهد دائما نظاره‌گر سطح آب باشد تا به محض کم شدن آب از حد معین پمپ را خاموش کند و دوباره با پر شدن مخرن پمپ را روشن نماید انرژی و وقت زیادی اتلاف می شود اما با کمک یک کلید فلوتر کاربر می تواند خاموش و روشن کردن پمپ را اتوماتیک کند و بدون نگرانی وظیفه تخلیه آب را به آن بسپارد.

وجود فلوتر بستگی به نوع کار و کاربری شما دارد؛ اگر می خواهید از آن برای تخلیه مخازن آب استفاده کنید که دائما پُر و خالی می شوند، قطعا شما به فلوتر نیاز دارید، اما اگر می خواهید کف کش یا شناور خود را برای یک چاه نصب کنید و می دانید قرار نیست سطح آب آنقدر پایین آید که پمپ بدون آب کار کند و یا می خواهید حجم کمی از آب را تخلیه کنید ( کارهای کوچک خانگی )، در این موارد شما نیاز ندارید از کلید قطع کن استفاده کنید.

 

 

شیر آلات دریچه ای

شیرهای دریچه ای از ایمن ترین شیر آلات مورد استفاده هستند که به طور معمول برای بستن جریان آب اصلی و بستن خط شاخه استفاده می شوند. این شیرها برای برقراری جریان باید کاملا باز و برای متوقف کردن جریان آب باید کاملا بسته باشد. از نظر سیستم داخلی هم این شیرها یک توپک با سوراخی در میانش دارند که با یک دستگیره خارجی از نوع اهرمی کنترل می شود.

شیر یک طرفه دریچه ای (Brass swing check valve)

شیر یک طرفه دریچه ای برنجی از برگشت سیال سیستم جلوگیری می کند. به طور کلی در سیستم های حامل سیال، استفاده از این شیرها، برای جلوگیری از برگشت سیال بسیار اهمیت دارد زیرا این موضوع می تواند باعث ایجاد اختلال در کل سیستم شود. این شیر در مواردی مانند چاه ها که آب را به تراز ارتفاعی بالاتری هدایت می کنند زمانی که پمپ کار نمی کند از برگشت آّب به پایین جلوگیری می کند زیرا اصلی ترین خطر در این موارد معکوس کارکردن پمپ و درنتیجه سوختن آن است.

شیر یک طرفه ی برنجی در سایزهای مختلف از نیم تا 3 اینچ موجود بوده و تحمل بارهای مختلف تا 16 اتمسفر را دارد. یکی از مزیت های مهم شیر یک طرفه برنجی امکان تعویض راحت زبانه ی شیر بدون باز کردن هیچ گونه پیچ و مهره ای است.

v  شیر خودکار دریچه ای

شیرهای خودکار مزایای بسیار مهمی دارند. برای مثال در برابر فرسایش و رسوب مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

از انواع شیر خودکار می توان به شیر خودکار درچه ای UPVC  اشاره نمود.

شیرخودکار دریچه ای UPVC همانند شیر توپی عمل می کند.با این تفاوت که به جای توپ دارای یک صفحه می باشد که به بدنه لولا شده است.

شیر خودکار دریچه ای اغلب در سایزهای 3 اینچ مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده و جلوگیری از برگشت آب جهت مصارف صنعتی و آبیاری استفاده میگردد.

شیرخودکار دریچه ای UPVC نسبت به سایر شیر خودکار های دیگر از افت فشار کمتری برخوردار می باشد و با کمترین فشار نیز باز می شود.

در هر شرایطی می توان از شیر خودکار دریچه ای استفاده نمود حتی به صورت عمودی.

 

لوله‌ها و اتصالات UPVC  تقریباً نصف وزن آلومینیوم و یک ششم وزن فولاد را دارند و نسبتا سبک هستند به همین دلیل حمل و نقل و نصب آسانی دارند. این امر موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

 

 

 

محدوده کاربرد شیر های دریچه ای

در فاضلاب،شبکه توزیع،تصفیه خانه آب،آب آشامیدنی،کشاورزی وتأسیسات خانگی و صنعتی و... کاربرد دارد.

نحوه ی عمل شیر درچه ای

ü   جلوگیری از برگشت آب در محدوده فشار مجاز کاری

ü   بازشدن دریچه آب با فشار ورودی موردنظر با تنظیم محل وزنه

حداکثر دمای کاربردی برای سیال های خنثی به دو دسته تقسیم میشود که عبارتند از:

آب بند لاستیکی تا 70 درجه سانتیگراد.

آب بند فلزی تا 120 درجه سانتیگراد.

v روش نصب و بهره برداری شیر یکطرفه دریچه ای اهرم وزنه ای

1 .بصورت افقی، مایل و عمودی قابل استفاده است .

2 .شیریکطرفه خودکار با رعایت جهت جریان آب که با علامت پیکان روی بدنه مشخص شده است نصب میگردد.

3 .به منظور جلوگیری از ورود اشیاء و اجسام خارجی به داخل خطوط لوله و داخل شیر از صافی مناسب استفاده نمایید.

4 .برای اتصال فلنج شیر از واشر آب بندی مناسب و پیچ و مهره های استاندارد استفاده شود.

5 .جهت جلوگیری از بروز صدمه به شیر ، نگهداری در محل های سرپوشیده و مناسب قبل از نصب ضروری است.

ضمناً برای جابجایی شیر از وسایل مناسب استفاده شود و از پرتاب آن جداً جلوگیری بعمل آورید.

 

 

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انواع پارچه بیمارستانی ، انواع برند پارچه ، خرید انواع پارچه ، فروش انواع پارچه ، قیمت انواع پارچه ، قیمت پارچه تریکو ، قیمت پارچه های سنتی ، فروش پارچه پرده ای ، فروش پارچه کیلوئی ، فروشگاه اینترنتی پارچه ، فروش اینترنتی انواع پارچه ، خرید پارچه ، خرید پارچه بیمارستانی ، خرید اینترنتی پارچه ، انواع پارچه بنگالی ، انواع پارچه پرده ای ، انواع پارچه ترگال ، انواع پارچه جاجیم ، خرید و فروش انواع پارچه ، پارچه آشپزخانه ای ، پارچه اردکان یزد ، پارچه برند الگانس ، پارچه بنگالین ، پارچه بیمارستانی ، پارچه پارس ، پارچه پدیده نگین ، پارچه پرده ای ، پارچه پولوتن ، پارچه تترون ، پارچه ترگال ، پارچه تریکو ، پارچه تنسل ، پارچه جاجیم ، پارچه چادر نمازی ، پارچه درنا ، پارچه رزلند ، پارچه روپشتی ، پارچه سارین تکس ، پارچه ستاره دار ، پارچه شانتون ، پارچه شلوارکی ، پارچه طرح اسلیمی ، پارچه طرح برجسته ، پارچه طرح سنتی ، پارچه طرح ماهواره ، پارچه طرح نگین ، پارچه طوبی ، پارچه فابریک ، پارچه فلاحتی ، پارچه فیلور ، پارچه گلبرگ ، پارچه گلچهر ، پارچه گلدن لایف ، پارچه لباسی ، پارچه مانتویی ، پارچه ملحفه ای ، پارچه یزد بافت ، پارچه کاور مبلی ، پارچه کدری ، پارچه کیلویی ، شیرآلات ارس ، محصولات نساجی آذر ریس قائم ، محصولات نساجی تهران ، شیرآلات ، معرفی فروشگاه بامبینو ، کودک ، شیرآلات برنجی ، شیرآلات توپی ، فروش برنج ، خرید سرویس خواب کودک ، خرید سیسمونی ، فروشگاه برنج ، قیمت آجر نسوز ، قیمت آجر نسوز نما ، قیمت شیر خودکار ، قیمت شیر خودکار یکطرفه ، قیمت شیر کلکتور ، خریدبرنج شمال ، سرویس خواب ، سرویس خواب کودک بامبینو ، سیسمونی ، شیر پروانه ای ، شیر پیسوار برنجی ، شیر پکیجی ، شیر پکیجی فیلتردار ، شیر توپیچ رو پیچ ، شیر توپیچ روپیچ ، شیر توپیچ روپیچ پنوماتیک ، شیر توپیچ روپیچ دسته گازی ، شیر دریچه ای ، شیر ربع گرد ، شیر ربع گرد دسته گازی ، شیر زانویی روپیچ کوپلی ، شیر زانویی کلکتور ، شیر فلوتر(کنترل شناور) ، شیر فلکه کشویی ، شیر یک طرفه ، شیر یک طرفه برنجی ، شیر یکطرفه برنجی ، شیر کلکتور ، شیر کلکتور 16*1/2 ، شیر کلکتور کوپلی ، شیر کوپلی ، بامبینو اصفهان ، برنج ایرانی ، برنج خوش عطر ، برنج شیرودی چیست؟ ، برنج مرغوب ، آج نسوز نما ارزان ، آجر نسوز ، آجر نسوز ارزان ، خرید برنج ، خرید اینترنتی برنج ،
صفحات اختصاصی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ