سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

102/4/29
10:49 ع

 

شیر کلکتور 3/4*25 آرساو (ارس والو سابق)

 

نام محصول : • نام این محصول بر اساس نام گذاری شرکت شیر کلکتور کوپلی 3/4*25 می باشد.

شرکت تولید کننده : شرکت ارس والو ( آرساو )

 

 

کشور سازنده : • ایران

کاربرد

شیر کلکتوری کوپلی 3/4*25 ارس از گروه شیرهای توپی است که فشار کاری آن PN16     می باشد،به عنوان شیر قطع و وصل جریان آب در مسیرانشعابات به کلکتورنصب می‌گردد.

 

 

 

سایر اطلاعات :

واحد اندازه گیری این اتصال عدد می باشد.

اتصالات ارس والو در هر دو سیستم اجرای توکار و روکار به صورت ذیل تقسیم بندی می شوند:

 1- اتصالات دنده ای ( رزوه ای - مهره ماسوره ای)

2- اتصالات پرسی.

3- اتصالات کوپلی.

اتصالات پرسی ارس والو که با استفاده از فناوری نوین دنیا تولید می شود میتواند به صورت مستقل یا همراه با اتصالات رزوه ای ارس والو نصب و اجرا گردد.در اتصالات به جای مهره از یک حلقه استیل استفاده شده است که در هنگام نصب توسط دستگاه پرس برروی لوله پرس می شود.این اتصالات در مقایسه با اتصالات رزوه ای سریع تر و آسان تر نصب می گردد.

اتصالات رزوه ای و کوپلی:

نصب اتصالات رزوه ای و کوپلی اسان و با حداقل ابزار انجام می شود.در این اتصالات،برای دستیابی به آب بندی کامل با استفاده از سه اورینگ و سفت کردن مهره توسط آچار، ماسوره روی لوله پرس می شود و یک اتصال کامل محکم ایجاد می گردد.

اتصالات ارس والو برای لوله های سایز 16، 20، 25، 32 دارای نمونه های دنده ای، کوپلی و پرسی می باشند ولی برای لوله های سایز 40، 50 و 63 تنها بصورت پرسی تولید می گردند.

برای اطمینان از آب بندی بین لوله و اتصالات ارس والو ، از اورینگ های ویژه این محصولات استفاده نمایید.

شیر کلکتور کوپلی 3/4*25 ارس والو از آلیاژبرنج تا از خوردگی،فرسایش و رسوب گیری آن جلوگیری شود.فناوری نوین در طراحی،کنترل کیفیت دقیق در تولید، به همراه اورینگهای ویژه،دوام و آب بندی کامل را در شرایط سخت کاری و زمان طولانی تضمین می نماید.استاندارد بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI 12753-3 تولید می شود.

در طی مراحل انجام کار استفاده از محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی آب جهت روانکاری اورینگ ها پیشنهاد می گردد.

اتصالات ارس از چند جزء متفاوت تشکیل شده است:

بدنه اتصالات پرسی با توجه به اینکه توسط پیشرفته ترین تجهیزات تراش (CNC) تولید می شود دارای کمترین میزان تلورانس ابعادی می باشد.

اورینگ‌های اتصال پرسی :در اتصالات پرسی بمنظور جلوگیری از نفوذ پذیری آب علاوه بر فشرده شدن عاج‌های بدنه اتصال در گوشت درونی لوله، در هر انشعاب از دو اورینگ نیز استفاده میشود. این اورینگ‌ها از ممتاز‌ترین اورینگ‌های مهندسی بوده که در فاصله مشخص از یکدیگر در میان دنده ها قرار گرفته اند. این اورینگ‌ها مقاومت گرمایی بالایی دارند و به سادگی‌ دچار خشکی و شکنندگی نمی‌شوند.

حلقه استیل اتصال پرسی :قسمت سوم یک اتصال پرسی حلقه‌ای از جنس استیل ضد زنگ (Stainless Steel) می‌باشد. که وقتی‌ بدنه اتصال در درون لوله قرارمی‌گیرد این حلقه بر روی لوله قرار گرفته و عملا لوله در میان حلقه استیلی و بدنه برنجی مهار میشود. بر روی این حلقه از جنس استیل سوراخهایی تعبیه شده که لوله به محض جا افتادن در جای خود از آن سوراخها قابل رویت بوده و آماده برای فشرده شدن حلقه بر روی آن می‌باشد.

فلز استیل :100% در مقابل زنگ زدگی مقاوم بوده و دارای استحکام قابل ملاحظه ای است. که به محض فشرده شدن بر روی لوله به هیچ عنوان قابل برگشت نمی‌باشد.

پایه نگهدارنده حلقه اتصال پرسی :این مهار‌های پلاستیکی که در انتهای دنده های سر شلنگی هر انشعاب قرار دارد جهت نگهداری و مهار حلقه استیل بر روی بدنه اتصال می‌باشد. این مهارها با نگهداری حلقه استیل در جای خود بر روی بدنه اتصال، باعث بالا رفتن سرعت در اجرا می شود.

سه راه تو پیچ کوپلی همانند سه راه فلزی برای گرفتن انشعاب از لوله پنج لایه به لوله فولادی یا شیرالات کاربرد دارد.

این اتصالات به شکل داخل دنده تولید می شود.

سه راه تو پیچ کوپلی در دو نوع سه راه مساوی کوپلی و سراه تبدیل کوپلی تولید می شود.

سه راه صفحه دار کوپلی که نام دیگر آن سه راه دیواری کوپلی است.

در نوع خاردار که توکار نصب می شود برای اتصال شابلون استفاده می شود.

نوع صفحه دار که روکار نصب می شود و به دیوار پیچ می شود.

 

 

توصیه های ایمنی :

عدم استفاده از اورینگهای متفرقه.

قبل از نصب اتصالات یا فیتینگ ها به لوله و پس از برش سطح مقطع لوله با قیچی، مقطع لوله را مجددا توسط کالیبراتور متناسب با اندازه لوله به شکل اولیه خود بازگردانید.

هنگام کار با لوله های پنج لایه از اتصالات متفرقه استفاده ننمایید، این کار به دلیل تفاوت ابعاد لوله و اتصالات مختلف با یکدیگر ممکن است باعث عدم آب بندی سیستم لوله کشی شود.

روی هر قطعه از لوله، فیتینگ و دیگر اجزای لوله کشی باید مارک کارخانه سازنده، یا استاندارد مورد تأییدی که قطعه مورد نظر بر طبق آن ساخته شده است، به صورت ریختگی، برجسته یا مهر پاک نشدنی نقش شده باشد.

لوله، فیتینگ و دیگر اجزای لوله کشی غیرفلزی که در لوله کشی آب مصرفی ساختمان بکار می روند باید گواهی آزمایش و مطابقت آن با استانداردهای مراجع صلاحیت دار بهداشتی را داشته باشند.

فیتینگ هایی که در لوله کشی توزیع آب مصرفی در داخل ساختمان به کار می روند باید از نظر جنس، اندازه، ضخامت جدار و دیگر مشخصات با لوله ها مطابقت داشته باشد و برای کار با لوله های انتخاب شده مناسب باشند.

در صورت استفاده از اتصالات پرسی ارس والو و هنگام کار با دستگاه پرس دقت نمایید فک پرس عمود بر حلقه استیل و دقیقاً در قسمت انتهای آن قرار گیرد.

اتصالات مکانیکی که از نوع دنده ای یا فشاری می باشند، روش اتصال آنها می بایست به کمک واسط و طبق توصیه کارخانه سازنده صورت گیرد.

استفاده از روان کننده ها از قبیل گریس و روغن، جهت کاهش اصطکاک سطح داخلی لوله با اورینگ، به دلیل تاثیرات غیربهداشتی بر آب مصرفی و همچنین تاثیرات مخرب بر اورینگ مجاز نمی باشد.

از استفاده مجدد اتصالات کارکرده، آسیب دیده یا معیوب خودداری نمایید.

نقاط قوت

نقاط ضعف و قوت:

عدم عبور نور از لوله و در نتیجه جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها.

وجود خط راهنما در تمام لوله و اتصالات جهت افزایش سرعت و کیفیت لوله کشی.

موارد مصرف آب سرد و گرم.

نصب بسیار سریع و آسان.

مقاوم در برابر خوردگی.

مقاوم در برابر اسیدها ، بازها و ... رسوب نمی گیرد و هرگز نمی پوسد.

شفاف و زیبا بودن ظاهر لوله.

عایق حرارتی و الکتریکی.

مقاوم در برابر ضربه (مطابق استاندارد) و شرایط تخریب محیطی.

عدم نیاز به ابزارآلات خاص و گران قیمت

آببندی مطمئن تر به علت پرس کامل لوله به اتصال

عدم خارج شدن محل اتصال از حالت آببند در اثر یخ زدگی

افت فشار بسیار ناچیز.

نوع نصب اتصالات کوپلی :با توجه به توضیحات بالا درباره مشخصات اتصالات پرسی ارس والو شایان ذکر است نصب این اتصالات به سادگی هر چه تمام تر انجام می‌گیرد. به این صورت که ابتدا لوله کالیبر شده وارد سرشلنگی شده و در داخل حلقه استیل قرار گرفته و پس از رویت از سوراخهای حلقه استیل توسط دستگاه پرس حلقه استیل بر روی لوله فشرده (پرس) شده و نصب به صورت کامل انجام میشود.

سرعت نصب اتصالات کوپلی :نصب به شیوه ارائه شده بسیار ساده و با سرعت قابل ملاحظه ای انجام می‌گیرد، به همین علت یکی‌ از مزایای استفاده از این اتصالات پرسی سرعت اجرای بالای آن می‌باشد، بطوریکه نصب لوله های پنج لایه با این اتصالات در قیاس بااجرای گونه‌های دیگر (سیستمهای سنتی‌) حدود 10 برابر سریع تر می‌باشد.

جهت خرید و یا مشاوره در امور خرید با کارشناس فروش شرکت در ارتباط باشید .

شیر فلکه کشویی

از شیر فلکه کشویی در موارد قطع و وصل کردن طیف وسیعی ازسیالات نظیر دوغاب های شامل ذرات جامد، پودرها وگرانول ها می توان استفاده کرد. این نوع شیرها در سرویس های برودتی و سرویس های خلا نیز عملکرد خوبی دارند. از نام های دیگری شیر فلکه‌ی کشویی میتوان به شیر دروازه ای یا گیت ولو اشاره کرد.

 این مدل شیرآلات، کاربرد های بسیار گسترده ای در صنعت های مختلف و متفاوت دارند و برای کاربردهای زیرسطحی هم مناسب هستند. به همین دلیل، در مواردی کاربرد شیر فلکه کشویی به صورت زیر سطحی نیز می‌باشد . به منظور جلوگیری از هزینه های بالای تعمیرات و جایگزین کردن شیر، هنگام انتخاب مواد ساخت ، نوع و … برای شیر فلکه کشویی، باید تمام جزییات مطابق با کارکرد شیر مدنظر قرار گیرد.

این نوع شیر ها از گروه شیرهای مسدود کننده به حساب می‌آیند . در شیر فلکه کشویی، زبانه روی نشیمنگاه شیر قرار می‌گیرد و مسیر عبور جریان را مسدود می کند. به همین جهت ، از این شیر در حالت کاملا باز یا کاملا بسته استفاده می شود و از این شیر ، نباید به عنوان کنترل جریان یا تنظیم جریان استفاده شود . شیر فلکه کشویی را می توان به صورت دستی یا آچار مخصوص و یا به وسیله یک محور باز و بسته کرد.

حرکت شیر فلکه های دروازه ای به صورت خطی می‌باشد و به طور معمول از کلاژر تختی که عمود بر جریان قرار دارد به کار گرفته می‌شود. هنگامی که ساقه شیر کشویی در قسمت رزوه ای به چرخش در می آید، دروازه یا دیسک شیر به بالا یا پایین حرکت کرده و مسیر سیال را باز یا بسته می کند.

عمل باز و بسته کردن این شیر فلکه به شکل خودکار به واسطه ی مکانیزم مخصوص نیز امکان پذیر است که به این منظور می توان از عملگرها استفاده کرد. شیر فلکه های کشویی یا دروازه ای به طور استاندارد، هم جهت با عقربه های ساعت بسته و مخالف آن باز می شوند.

شیر فلکه دروازه ای یا بیت گلو معمولا در شرایطی استفاده‌ی بیشتری دارند که افت فشار جریان در ساختار ما اهمیت بالایی داشته باشد ، زیرا شیر فلکه کشویی کمترین افت فشار را در اختیار می‌گذارد و دلیل اصلی آن این است که هنگام باز بودن شیر، مانعی بر سر راه جریان قرار نمی گیرد در نتیجه افت فشار به پایین ترین میزان خود می‌رسد.

میزان جریان باز مایع هم‌زمان با تغییر دادن اندازه دروازه شیر فلکه کشویی ، به صورت غیرخطی تغییر می کند. این به این معنی می‌باشد که مقدار جریان سیال مطابق با چرخش ساقه شیر، تغییر نخواهد کرد و این تغییر خطی نیست. بسته به ساختار شیر، دروازه نیمه باز شیر فلکه کشویی سبب ایجاد ارتعاش در آن خواهد شد که این ارتعاش متأثر از عبور جریان است.

سایز مناسب شیر فلکه کشویی

عموماً برای لوله های با سایز بالای 2 اینچ، انتخاب شیر فلکه کشویی معقول است. زیرا، ساخت شیر فلکه کشویی در سایزهای بزرگ نسبت به سایر انواع شیرها، آسان تر است و پیچیدگی کمتری دارد. با این حال، هنگام استفاده از شیر فلکه کشویی در سایزهای بزرگ باید به این نکته توجه داشت که اصطکاک در شیر فلکه کشویی سایز بزرگ می تواند یک مسئله حائز اهمیت یاشد. زمانی که شیر تحت فشار قرار دارد باز و بسته کردن آن دشوارتر است. به همین دلیل، هنگام استفاده از شیر فلکه کشویی سایز بزرگ، از یک شیر کوچک تر در مسیر کنارگذر (Bypass) استفاده می شود که راه اندازی شیر را تسهیل می کند.

مواردی مانند سادگی در طراحی، کاربردهای متنوع و افت فشار کم در سرویس‌های مختلف امروزه شیر فلکه کشویی را به یکی از پرکاربرد‌ترین شیرهای صنعتی تبدیل کرده‌است. به دلیل اینکه تغییر وضعیت شیر از حالت باز به حالت بسته نیازمند چندین دور چرخش ساقه شیر است، این عملکرد کند سبب جلوگیری از ضربه قوچ می شود.

انواع شیر فلکه کشویی بر اساس جنس بدنه

شیر فلکه کشویی(دروازه ای) بر اساس نوع سیال، فشار کاری و سایر خصوصیات مورد نیاز برای کاربردهای گوناگون با جنس های مختلفی تولید می شوند.

 به طور عمده دسته بندی رایج شیر فلکه کشویی بر اساس جنس به چند خانواده تقسیم می شود که عبارتند از:

ü   شیر فلکه کشویی برنجی

ü   شیر فلکه کشویی چدنی

ü   شیر فلکه کشویی استنلس استیل

ü   شیر فلکه کشویی فولادی

علاوه بر شرایط کارکرد، تفاوت قیمت شیر فلکه های کشویی با مواد اولیه گوناگون در انتخاب جنس بدنه این نوع شیرآلات موثر است.

Ø   شیر فلکه کشویی برنجی

موارد استفاده شیر فلکه کشویی برنجی:

ü   صنایع تاسیساتی آب

ü   شبکه های آبرسانی

ü   سیستم های آبیاری

ü   شبکه های نفت، روغن و گازوئیل

ü   صنایع تانکرسازی

ü   پنوماتیک و هیدرولیک

مواد شیمیایی و صنایع ساختمان شامل سیستم تهویه مطبوع، سیستم های بخار اشباع و به طور کلی در سیستم هایی که حاوی مواد خورنده نباشد قابل استفاده می باشد.

این نوع شیر فلکه ها به طور گسترده در پروژه های متعددی به کار رفته اند و به عبارتی امتحان خود را در بازار امروز جهان پس داده اند. شیر فلکه کشویی در دو نوع سبک و سنگین در بازار موجود می‌باشند.

Ø   انواع شیر فلکه ی کشویی از لحاظ مجاری شیر

این محصول از لحاظ مجرا به دو دسته تقسیم می شود.

شیر فلکه کشویی با ویژگی مجرای کاملا باز و شیر فلکه کشویی با ویژگی رگولار بور.

در شیر فلکه کشویی با مجرای کاملا باز، به دلیل اینکه هیچگونه سدی در مسیر سیال وجود ندارد، و اندازه‌ی مجرای شیر کاملا باز و به میزان دهانه لوله می‌باشد ، که در چنین حالتی افت فشار در شیر به کمترین میزان خود خواهد رسید. به دیگر مزیت های این شیر فلکه می‌توان به وجود این شیر در خط لوله اشاره کرد.

در خطوط لوله، عبور جریان مداوم سیال، بویژه آن جریاناتی که دارای رسوبات و ذرات جامد هستند، در نتیجه پس از مدتی درون خط لوله رسوب به وجود می‌آید. این رسوبات با کاهش مجرای عبور جریان، سبب بروز افت فشار در سیستم انتقال می شوند و عملکرد سیستم را مختل می کنند. بنابراین، به منظور رفع این مسئله، باید سطح درونی لوله ها پاکسازی و تمیزکاری می شوند.

تمیزکاری سطح داخلی خط لوله با استفاده از پیگ های تمیز کننده انجام می شود. پیگ وسیله هایی هستند که به منظور پاکسازی و رفع انسداد لوله ها از آن ها استفاده می شود. زمانی که در یک خط لوله از شیر کشویی با مجرای کاملا بازاستفاده می شود، پیگ ها به راحتی می تواند در طول خط لوله جابجا شوند و از مجرای شیر عبور نمایند. بنابراین، در چنین سیستم های انتقالی، شیر فلکه کشویی فول بور انتخاب مناسبی است.

Ø   شیر فلکه‌ی کشویی از چه قسمت هایی ساخته شده است ؟

•        میله انتقال حرکت یا همان استم به دو شکل درجا و بالا رونده

•        زبانه با وجوه یکپارچه و یا مجزا

•        نشیمنگاه زبانه الاستومری

•        نشیمنگاه بدنه فلزی

•        متعلقات از جنس آهن یا مس

•        فلنج های انتهایی

بخش های متفاوت شیر کشویی

1- دستگیره

این بخش از شیر که بالاترین قسمت شیر کشویی می باشد با نام hand wheel نیز شناخته می شود و وظیفه فرستادن دستور جهت باز و بسته کردن شیر را دارد و اپراتور با این قسمت می تواند اقدام به باز و بسته کردن شیر کند .

دستگیره ها دارای انواع مختلفی می باشد که می توان به صورت دستی ، گیربکسی ، برقی پنوماتیکی باشد .

 

2- ساقه

این بخش از شیر کشویی با نام Stem نیز شناخته می شود و میله ایی می باشد که از یک سمت به دستگیره و از سمت دیگر به دیسک متصل می باشد که وظیفه انتقال فرمان برای باز و بسته شدن از دستگیره به دیسک را دارد .

 

3- بانت

قسمت فوقانی بدنه شیر کشویی را bonnet گویند که برای تعمیرات بخش های داخلی شیر کشویی ، می توان این قسمت را که به وسیله پیچ ومهره به بدنه اصلی متصل است را باز نمود و برای تعمیرات اقدام نمود .

 

4- بدنه

قسمت اصلی ظاهری شیر را body نیز می نامند .

 

5- دیسک

دیسک که با نام disk نیز شناخته می شود ، وظیفه اصلی قطع و وصل سیال را دارد و با حرکت خطی خود به سمت بالا و یا پایین می تواند مانع عبور سیال و یا اینکه اجازه عبور را به سیال بدهد .

 

6- سیت

این قسمت برای مهار آب بندی مورد استفاده قرار میگرد که با نام seat نیز شناخته می شود که می تواند از جنس های متفاوتی از جمله EPDM و NBR باشد و می تواند از آلیاژ فلز باشد و با توجه به نوع سیال و میزان خوردگی آن انتخاب می شود.

Ø   تفاوت شیر فلکه کشویی ساقه بالارونده و ساقه غیر بالارونده

شیر فلکه کشویی از نظر نوع حرکت دروازه به دو نوع شیر فلکه کشویی با ساقه بالارونده Rising Stem Gate Valve)، و ساقه غیر بالارونده (Non-Rising Stem Gate Valve) تقسیم می شود.

در هر دو نوع شیر فلکه کشویی، ساقه به دروازه فیکس می شود.

 در شیر فلکه کشویی بالا رونده، با چرخش اهرم یا عمل کردن عملگر خودکار، ساقه و دروازه همزمان شروع به بالا رفتن می کنند و مسیر جریان باز می شود. عملگر به قسمت رزوه ای ساقه متصل است و با چرخش آن ساقه شروع به بالا رفتن می کند. میزان باز و بسته بودن شیر فلکه کشویی بالا رونده به صورت چشمی قابل مشاهده است.

 در شیر فلکه کشویی با ساقه غیر بالارونده، موقعیت باز یا بسته بودن شیر از طریق یک نشانگر تشخیص داده می شود. شیر دروازه ای غیر بالارونده در موقعیت هایی استفاده می شود که محدودیت فضای عمودی وجود دارد.

 نوع اتصال در شیر فلکه کشویی یکی از مهم ترین مولفه های اثرگذار بر انتخاب نوع شیر کشویی، نوع اتصالی است که شیر را به خط لوله یا سیستم انتقال متصل می کند. چندین نوع اتصال و استاندارد مختلف برای اتصال شیر وجود دارد که بر اساس نوع شیر کشویی و متریال مورد استفاده در آن، برای هر جنس از شیر یک یا چند نمونه متداول اتصال وجود دارد.

 انواع اتصالات شیر کشویی عبارتند از اتصال فلنجی، جوشی و رزوه ای.

اتصال فلنجی بیشتر در شیرآلات فولادی، چدنی و استنلس استیل کاربرد دارد، اتصال رزوه ای در شیر کشویی برنجی و استیل متداول است و اتصال جوشی اغلب برای شیر کشویی فولادی به کار می رود.

مزایا و معایب شیر فلکه کشویی

ü   مقاومت شیر در برابر حرکت سیال کمتر است.

ü   آب بندی بهتر و باز و بسته شدن راحت تر نسبت به   شات-آف ولو.

ü   گستره کاربرد بالا. نه تنها برای انتقال مایعات، بلکه برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا و سیالات حاوی گرانول نیز مناسب است.

ü   امکان عبور سیال در هر دو جهت. عملکرد شیر وابسته به جهت جریان سیال نیست. بنابراین در سیستم های که تغییر جهت جریان نیاز است مناسب می باشد.

ü   نصب آسان و هزینه نسبتا پایین

ü   در سایزهای بزرگ، به دلیل فشار بالا و نیروی بالای وارد بر دروازه شیر باز و بسته کردن شیر مشکل خواهد بود.

ü   باز و بسته کردن شیر زمانبر است. و دلیل آن، مسیر زیادی است که دریچه شیر، طی فرایند باز و بسته شدن باید طی کند.

از آنجا که در طی مراحل باز و بسته شدن، بین دریچه شیر و دو سطح آب بندی نشیمنگاه شیر، اصطکاک وجود دارد، سطح آب بندی مستعد خراش است که این امر در عملکرد آب بندی و طول عمر شیر تأثیر دارد و تعمیر آن آسان نیست.

محدودیت‌های شیر فلکه کشویی

یکی از محدودیت های شیر فلکه کشویی یا دروازه ای در سیستم های اختناق است. این شیرها توانایی کنترل فشار در چنین سیستم هایی را ندارند. این محدودیت سبب می شود تا شیر فلکه کشویی بیشتر در سیستم های ساده قطع و وصل جریان سیال به عنوان مسدود کننده مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل مدت زمان بیشتری که برای باز و بسته شدن شیر فلکه کشویی نیاز است، در جریانات سیالی که حاوی ذرات جامد است احتمال کثیف شدن وجود دارد. علاوه براین، در برخی موارد و کاربردها آب بندی شیر فلکه کشویی دشوار است.

 

 

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انواع پارچه بیمارستانی ، انواع برند پارچه ، خرید انواع پارچه ، فروش انواع پارچه ، قیمت انواع پارچه ، قیمت پارچه تریکو ، قیمت پارچه های سنتی ، فروش پارچه پرده ای ، فروش پارچه کیلوئی ، فروشگاه اینترنتی پارچه ، فروش اینترنتی انواع پارچه ، خرید پارچه ، خرید پارچه بیمارستانی ، خرید اینترنتی پارچه ، انواع پارچه بنگالی ، انواع پارچه پرده ای ، انواع پارچه ترگال ، انواع پارچه جاجیم ، خرید و فروش انواع پارچه ، پارچه آشپزخانه ای ، پارچه اردکان یزد ، پارچه برند الگانس ، پارچه بنگالین ، پارچه بیمارستانی ، پارچه پارس ، پارچه پدیده نگین ، پارچه پرده ای ، پارچه پولوتن ، پارچه تترون ، پارچه ترگال ، پارچه تریکو ، پارچه تنسل ، پارچه جاجیم ، پارچه چادر نمازی ، پارچه درنا ، پارچه رزلند ، پارچه روپشتی ، پارچه سارین تکس ، پارچه ستاره دار ، پارچه شانتون ، پارچه شلوارکی ، پارچه طرح اسلیمی ، پارچه طرح برجسته ، پارچه طرح سنتی ، پارچه طرح ماهواره ، پارچه طرح نگین ، پارچه طوبی ، پارچه فابریک ، پارچه فلاحتی ، پارچه فیلور ، پارچه گلبرگ ، پارچه گلچهر ، پارچه گلدن لایف ، پارچه لباسی ، پارچه مانتویی ، پارچه ملحفه ای ، پارچه یزد بافت ، پارچه کاور مبلی ، پارچه کدری ، پارچه کیلویی ، شیرآلات ارس ، محصولات نساجی آذر ریس قائم ، محصولات نساجی تهران ، شیرآلات ، معرفی فروشگاه بامبینو ، کودک ، شیرآلات برنجی ، شیرآلات توپی ، فروش برنج ، خرید سرویس خواب کودک ، خرید سیسمونی ، فروشگاه برنج ، قیمت آجر نسوز ، قیمت آجر نسوز نما ، قیمت شیر خودکار ، قیمت شیر خودکار یکطرفه ، قیمت شیر کلکتور ، خریدبرنج شمال ، سرویس خواب ، سرویس خواب کودک بامبینو ، سیسمونی ، شیر پروانه ای ، شیر پیسوار برنجی ، شیر پکیجی ، شیر پکیجی فیلتردار ، شیر توپیچ رو پیچ ، شیر توپیچ روپیچ ، شیر توپیچ روپیچ پنوماتیک ، شیر توپیچ روپیچ دسته گازی ، شیر دریچه ای ، شیر ربع گرد ، شیر ربع گرد دسته گازی ، شیر زانویی روپیچ کوپلی ، شیر زانویی کلکتور ، شیر فلوتر(کنترل شناور) ، شیر فلکه کشویی ، شیر یک طرفه ، شیر یک طرفه برنجی ، شیر یکطرفه برنجی ، شیر کلکتور ، شیر کلکتور 16*1/2 ، شیر کلکتور کوپلی ، شیر کوپلی ، بامبینو اصفهان ، برنج ایرانی ، برنج خوش عطر ، برنج شیرودی چیست؟ ، برنج مرغوب ، آج نسوز نما ارزان ، آجر نسوز ، آجر نسوز ارزان ، خرید برنج ، خرید اینترنتی برنج ،
صفحات اختصاصی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ