سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/2/15
4:0 ع

در مورد پارچه مانتویی بدانید

همان طور که می دانید یکی از پر کابردترین لباس ها در بین بانوان مانتو می باشد طبق بررسی های انجام شده هر بانوی ایرانی سالانه حدود 6 مانتو خریداری می کند که همین امر موجب ایجاد یک بازر بزرگ برای تولید مانتو و پارچه مانتویی در ایران شده است .

انواع مانتو و پارچه مانتویی

با توجه به اینکه هر مانتو برای یک شرایط و محیط خاصی تولید می شود از این رو مانتوها با توجه به نوع مصرف به انواع اصلی زیر تقسیم می شوند:

– ساده

– اسپرت

– مجلسی

– یونیفرم اداری

– بهاره، تابستانی، پاییزه، زمستانی

– دانشجویی

هر مانتو بر اساس مدل و نوع دوخت پارچه و طرح آن کاربرد و برند و .... دارای یک نوع اسم یا لقب می باشد :

مانتو خفاشی، فیس بوک، سنتی، هنری، جلو باز و بسته، نخی، 2016، 2017، عبایی، نوشته دار، شیشه ای، بارداری، سمر، ثانی، ویکی، ونیسا، ورزشی، طرح کاشی، لالوند، رسمی، راه راه، ظریفی، اریکا، انگلیسی، روزنامه ای، لی، ترک، گلدار، پشمی، بلوچ، ترمه،کیمونو، فرانسوی – یقه ارشال ایستاده یا گرد و غیره.

برای موفقیت در فروش مانت و پارچه مانتویی باید دو چیز را در نظر داشت یکی چشم مشتری و دیگری حس لامسه اوست . هر فرد هنگام خرید در نگاه اول به رنگ آن توجه می کند و پس از بررسی طرح و مدل آن جنس پارچه مانتو را لمس می کند . مرحله اول و سوم به طور مستقیم مربوط به پارچه مانتو می شود. پس حتما به انتخاب رنگ پارچه تولیدی( متناسب با سلیقه قشر خریدار ) و سپس زیر دست پارچه توجه کنید. زیر دست پارچه و لمس آن باید حس خوبی را به خریدار منتقل کنند.

از این رو، ابتدا باید با نام انواع پارچه های مانتویی آشنایی شده و سپس درباره هر کدام اطلاعات جامعی کسب کنیم. دانستن خصوصیات هر کدام از پارچه ها می تواند در خرید عمده و حتی متری با قیمت ارزان، به شما کمک ویژه ای کند.

انتخاب پارچه برای مانتو

مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟

عموم مردم، پارچه را با صفاتی همچون کشی، لطیف، زبر، نخی، ضخیم، نازک و غیره می شناسند. این صفات را با زبانی ساده، یه صورت دقیق تر بررسی می کنیم.

 

کشی یا غیرکشی:

پارچه مانتویی می تواند تخت بافت یا به اصطلاح تار و پودی باشد. این نوع پارچه کش نمی آید. پارچه های کشی مانتویی، در دو نوع موجود هستند: در عرض کش یا کش در یک جهت، تمام کش و یا کشی در دو جهت. کشی بودن پارچه در بدن نما بودن مانتو نقش بسزایی دارد. مشکل عمده پارچه های کشی مربوط به بعد از شستشو است. پارچه های کشی ممکن است، دچار آبرفت و تنگی مانتو شوند. مزیت اصلی پارچه کشی این است که چروک نمی شود.

 

زیر دست:

هر فردی برای خرید پوشاک، ابتدا آن را لمس می کند. حس لامسه خریدار، نقش مهمی در فرآیند خرید دارد. اگر پارچه مانتو، زیر دست خوبی نداشته باشد، سال ها در ویترین مغازه ها باقی خواهد ماند. لطافت و زبری پارچه مربوط به همین قسمت می شود.

 

میزان چروک پذیری:

مشغله فراوان افراد در این روزها، سبب می شود که فرصت کمی برای کارهایی همچون اتو کشیدن داشته باشند. افراد در هنگام خرید، ابتدا گوشه ای از مانتو را در دست می فشارند تا میزان چروک پذیری پارچه را بسنجند.

 

ضخامت:

ضخامت پارچه انتخابی، متناسب با فصل و آب و هوا تغییر می کند. مثلا در زمستان و هوای سرد، مانتوهایی با پارچه فوتر، پشمی و خزدار مورد توجه هستند. پارچه های مناسب برای مانتوی تابستانی، انواع گوناگونی دارند که در بین عموم به پارچه های نخی و نازک معروف هستند.

 

ساده، رنگی یا طرح دار بودن:

برای مانتوهای رسمی، اکثر خانم ها به دنبال پارچه های ساده و تمام رنگی هستند. در ایران اغلب رنگ های تیره، همچون مشکی، سرمه‌ای و طوسی برای مانتو محبوب تر هستند. اکثر نوجوانان و جوانان نیز به دنبال مانتوهایی با رنگ های شاد، با پارچه هایی طرح دار و چاپی هستند. جدا از چاپ keep calm، طرح های فرهنگی با مضمون سنتی – ایرانی می تواند برای دختران جذاب باشد.

 

نوع الیاف:

اگر صاحب یک تولیدی پوشاک کوچک یا بزرگ هستید، لازم است که به صورت حرفه ای در مورد الیاف طبیعی و مصنوعی، انواع، روش تشخیص و کاربرد مصرف هر کدام، اطلاعاتی داشته باشید.

 

عرض پارچه:

مقدار عرض پارچه در چیدمان الگو، استفاده بیشتر از پارچه، کاهش ضایعات و دورریز بسیار مهم است. اکثر پارچه های مانتویی، عرض 150 سانتی متر دارند که برای انواع الگوها ایده‌آ‌ل ترین عرض محسوب می شود.

 

متراژ هر طاقه پارچه:

یکی از سوالات خریداران عمده پارچه، متراژ هر توپ پارچه برای تعیین مقدار خرید است. متراژ پارچه در مبحث برشکاری و میز برش نیز اهمیت دارد. بیش از 90 درصد پارچه های مانتویی به صورت طاقه های رولی هستند.

پارچه های مانتویی خارجی بر حسب یارد هستند. هر یارد معادل  91/44 سانتی متر است. در بازار اکثر پارچه فروشی ها و عمده فروشان، هر یارد را 90 سانتی متر در نظر می گیرند. پارچه های مانتویی ایرانی معمولا 40، 50 و 60 متری هستند. البته اکثر کارخانه های تولیدکننده، تمایل به طاقه پیچی 50 متری دارند. هر رول پارچه مانتویی خارجی نیز 50 یارد است.

 

رنگ پارچه و کیفیت ثبات آن در شستشو:

برای موفقیت در شغل تولید مانتو و پوشاک، در نظر گرفتن سلایق عمومی بسیار مهم است. اگر بهترین پارچه مانتویی را به کار ببرید، اما رنگ مناسبی را انتخاب نکنید، در زمینه فروش دچار مشکل خواهید شد.

همچنین کیفیت رنگ پارچه و ثابت بودن آن نیز بسیار مهم است. در مورد کیفیت چاپ و رنگ پارچه حتما از عمده فروشان و کارخانجات نساجی سوال کنید.

پارچه ریون مانتویی

 از پارچه های پر مصرف در دوخت مانتو می باشد . الیاف استفاده شده در این پارچه ریون یا همان ویسکوز است . این نوع پارچه حالت کشسانی دارد و دارای ضخامت کمی می باشد . رنگ مشکی و سرمه ای و مدل طرح دار به خصوص طرح پلنگی دارای محبوبیت بیشتری می باشد و چروک هم نمی شود زیرا این نوع پارچه قدرت کشسانی دارد .

پارچه مانتویی فاستونی

 که از پارچه های رسمی و اداری محسوب می شود و بیشتر توسط خانم های شاغل برای دوخت مانتو انتخاب می شوند .قیمت این نوع پارچه از خیلی ارزان تا خیلی گران در بازار متغیر می باشد و دارای دو نوع پلی استر ویسکوز و پشمی است 

پارچه جین یا همان لی مانتویی

پارچه جین به خاطر اولین کارخانه تولید کننده آن، یعنی lee، به لی نیز شهرت دارد. جین در انواع کشی، غیرکشی، ضخیم و نازک یا کاغذی در بازار موجود است. این پارچه برای مانتو های بهاره و پاییزه کاربرد دارد.

پارچه نخی مانتویی

این نوع پارچه ها عموما از الیاف ویسکوز یا پنبه در بافت آن استفاده شده که دارای قابلیت خنک بودن و سازگاری با پوست بدن هستند . از معایب این نوع پارچه می توان به چروک شده زیاد و آبرفت اشاره پس از شستشو اشاره کرد .

پارچه ویسکوز مانتویی

به صورت ساده و کشی بافته می شود و در دوخت مانتوهای اداری و اسپرت استفاده می شوند حالت کشسانی این نوع پارچه سبب می شود که کمتر چروک شود و اتو کشیدن آن هم راحت تر صورت پذیرد. پارچه های ویسکوز چاپی نیز فروش بسیار خوبی دارند. بدون شک مدل های مختلف آن را با طرح های گوناگون همانند خالدار در بازار مشاهده کرده اید.

در میان محصولات موجود در بازار عمده فروشان ممکن است با پارچه هایی برخورد کرده باشید که مرغوبیت چندانی نداشته و به اسم ویسکوز به فروش می رسند. چنین پارچه هایی ویسکوز فلامنت هستند که متاسفانه در زمان خرید، برخی از پارچه فروشان اشاره ای به الیاف موجود در پارچه نمی کنند.

پارچه تنسل مانتویی

این نوع پارچه در بین عموم مردم به لی کاغذی معروف شده و جایگاه خوبی در تولید پوشاک آقایان و بانوان و حتی پوشاک بچه گانه دارد . تنسل از ویسکوز بافته شده و رنگبندی خاص آن در دوخت مانتوهای تابستانه و لباس های زنانه نقش به سزایی دارد.

پارچه های تنسل در وزن های گوناگون بافته می شوند. معمول ترین وزن این پارچه ها، دو وزن 225 و 260 گرم است.

پارچه های تنسل به صورت چاپی نیز تولید می شوند. برای مثال ممکن است برخی از مانتوها را با پارچه های تنسل چاپی به صورت گلدار، حاشیه دار و طرح دار تهیه کنند و یا با به کارگیری ذوف و سلیقه، از انواع آن به عنوان خرج کار در دوخت مانتو و سارافون استفاده شود.

پارچه کتان مانتویی

الیاف این پارچه گیاهی می باشد و در دوخت مانتو و شلوارهای زنانه مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع مختلفی می باشد :

کتان لایت : خاصیت کسشانی دارد و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است .

کتان ضخیم : به صورت کتان کج راه تولید می شود و بیشتر در دوخت مانتو های زمستانه کاربرد دارد .

کتان پیچ : مناسب مانتو های لهاره و تابستانه است و در دوخت مانتوهای اداری اسپرت و مجلسی استفاده می شود .

خریداران، پارچه های کتان را به عنوان پارچه هایی می شناسند که میزان چروک پذیری آن ها بالا است. پارچه های کتان کشی با رنگبندی های متنوع، کم تر چروک می شوند. تولیدی های مانتو، مدل های ساده رنگی و یا چاپی کتان کشی را به صورت عمده ای خرید می کنند.

پارچه کرپ مانتویی

پارچه های کرپ در میان دوزندگان و همچنین خریداران پرآوازه هستند. کرپ، پارچه مانتویی پرطرفداری است که از گذشته در بین عموم مردم شهرت داشته است. شهرت و مرغوبیت انواع کرپ، موجب تولید انبوه مانتو توسط دوزندگان شده و بافت خاص و توری شکل آن نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.

اکثر پارچه های کرپ وارداتی هستند و به طبع قیمت بیشتری نسبت به سایر تولیدات داخلی دارند. معمولا بانوان مانتوهای دوخت شده با کرپ وارداتی را به عنوان پارچه های مجلسی انتخاب می کنند.

قطعا بسیاری از تولیدکنندگان با انواع کرپ با برندهای باربی، کندی، سینا کش، پورشه و غیره آشنا هستند. این برندها جزو بهترین برندهای موجود در بازار است.

پارچه فیونا مانتویی

به دلیل دوام و خوش فرم بودن  جزو انواع محبوب پارچه های مانتویی است لطافت و زیردست عالی پارچه مانتویی فیونا، از دلایل محبوبیت مانتوهای دوخته شده با آن است.

ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان در زمان سفارش مانتو برای شرکت های بزرگ، در تهیه پارچه فیونا با قیمت مناسب به مشکل برخورده باشند. بنابراین برای خرید بهتر است با عرضه کننده اصلی در ارتباط باشید.

البته تنوع در پارچه های مانتویی بسیار زیاد می باشد و توضیح همه آن ها در این مقاله ممکن نیست .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انواع پارچه بیمارستانی ، انواع برند پارچه ، خرید انواع پارچه ، فروش انواع پارچه ، قیمت انواع پارچه ، قیمت پارچه تریکو ، قیمت پارچه های سنتی ، فروش پارچه پرده ای ، فروش پارچه کیلوئی ، فروشگاه اینترنتی پارچه ، فروش اینترنتی انواع پارچه ، خرید پارچه ، خرید پارچه بیمارستانی ، خرید اینترنتی پارچه ، انواع پارچه بنگالی ، انواع پارچه پرده ای ، انواع پارچه ترگال ، انواع پارچه جاجیم ، خرید و فروش انواع پارچه ، پارچه آشپزخانه ای ، پارچه اردکان یزد ، پارچه برند الگانس ، پارچه بنگالین ، پارچه بیمارستانی ، پارچه پارس ، پارچه پدیده نگین ، پارچه پرده ای ، پارچه پولوتن ، پارچه تترون ، پارچه ترگال ، پارچه تریکو ، پارچه تنسل ، پارچه جاجیم ، پارچه چادر نمازی ، پارچه درنا ، پارچه رزلند ، پارچه روپشتی ، پارچه سارین تکس ، پارچه ستاره دار ، پارچه شانتون ، پارچه شلوارکی ، پارچه طرح اسلیمی ، پارچه طرح برجسته ، پارچه طرح سنتی ، پارچه طرح ماهواره ، پارچه طرح نگین ، پارچه طوبی ، پارچه فابریک ، پارچه فلاحتی ، پارچه فیلور ، پارچه گلبرگ ، پارچه گلچهر ، پارچه گلدن لایف ، پارچه لباسی ، پارچه مانتویی ، پارچه ملحفه ای ، پارچه یزد بافت ، پارچه کاور مبلی ، پارچه کدری ، پارچه کیلویی ، شیرآلات ارس ، محصولات نساجی آذر ریس قائم ، محصولات نساجی تهران ، شیرآلات ، معرفی فروشگاه بامبینو ، کودک ، شیرآلات برنجی ، شیرآلات توپی ، فروش برنج ، خرید سرویس خواب کودک ، خرید سیسمونی ، فروشگاه برنج ، قیمت آجر نسوز ، قیمت آجر نسوز نما ، قیمت شیر خودکار ، قیمت شیر خودکار یکطرفه ، قیمت شیر کلکتور ، خریدبرنج شمال ، سرویس خواب ، سرویس خواب کودک بامبینو ، سیسمونی ، شیر پروانه ای ، شیر پیسوار برنجی ، شیر پکیجی ، شیر پکیجی فیلتردار ، شیر توپیچ رو پیچ ، شیر توپیچ روپیچ ، شیر توپیچ روپیچ پنوماتیک ، شیر توپیچ روپیچ دسته گازی ، شیر دریچه ای ، شیر ربع گرد ، شیر ربع گرد دسته گازی ، شیر زانویی روپیچ کوپلی ، شیر زانویی کلکتور ، شیر فلوتر(کنترل شناور) ، شیر فلکه کشویی ، شیر یک طرفه ، شیر یک طرفه برنجی ، شیر یکطرفه برنجی ، شیر کلکتور ، شیر کلکتور 16*1/2 ، شیر کلکتور کوپلی ، شیر کوپلی ، بامبینو اصفهان ، برنج ایرانی ، برنج خوش عطر ، برنج شیرودی چیست؟ ، برنج مرغوب ، آج نسوز نما ارزان ، آجر نسوز ، آجر نسوز ارزان ، خرید برنج ، خرید اینترنتی برنج ،
صفحات اختصاصی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ